Wat moet je doen?
Deel je ervaring en mening over een Wacomproduct met ons. Heb je zelf geen Wacom-artikel? Bezoek dan gauw één van de Wacom Experience Centers. Onder de inzendingen verloten we een Intuos Pro M t.w.v. 349 euro.
Mail je onderbouwde mening naar redactie@photoshopmagazine.nl, vóór 21 augustus 2016. Door mee te doen ga je akkoord met het publiceren van delen uit je inzending met bronvermelding.
Probeer het zelf in een Wacom Experience Center
Een goede tekentablet is een aanwinst voor iedere grafische bewerker of digitaal tekenaar. Met de komst van het tweede Wacom Experience Center in Nederland is het nu erg makkelijk geworden om deze producten zelf te ervaren. We zijn nieuwsgierig naar de ervaringen die jullie hebben met de Wacom-tekentablets.
Het nieuwe Wacom Experience Center, bij CameraNU.nl in Urk, biedt professionals en enthousiaste amateurs de mogelijkheid het gehele assortiment uit te proberen. Het eerste Wacom Experience Center is gevestigd bij Informatique Computers en Componenten in Berkel en Rodenrijs. Van het Cintiq 27QHD pendisplay tot de Intuos Art tekentablets, geïnteresseerden kunnen uitgebreid aan de slag om te ontdekken welk product het beste bij hen past. CameraNU. nl is bovendien officieel Apple Reseller. Dit maakt het mogelijk een compleet beeld te krijgen van de mogelijkheden voor creatieve en professionele beeldbewerking.
Ik heb al een paar jaar de Wacom Intuos 4 , maar bij mij functioneert hij helaas alleen als muis.
Steeds opnieuw installeer ik de driver en elke keer na opstarten PC is deze weer verdwenen.
Volgens Wacom ligt dit aan windows en niet aan hun product.
Nu heb ik Windows 7 op een zware machine i7 processor, 16 gb geheugen enz en heel veel goedwerkende software en randapparatuur en alles functioneert prima alleen Wacom Intuos 4 NIET.
Ik durf geen andere Wacom te kopen uit angst dat ook dit weggegooid geld is!
vriendelijke groet
Ineke
Dat is inderdaad een vervelend probleem. Helaas kunnen wij geen support bieden op producten van derde partijen, maar we proberen het toch 😉
Een zoektochtje op internet leert dat meer mensen hier problemen mee hebben, alleen is het niet helemaal duidelijk waaraan het ligt. Veel problemen lijken in ieder geval te ontstaan na Windows-updates. We hebben een paar mogelijke oplossingen gevonden:
– Sommige gebruikers kregen de driver weer aan de praat door de ingebouwdde tabletfuncties van Windows uit te schakelen.
– Andere mensen hadden meer geluk met het installeren van de Vista-driver in plaats van de Windows 7-driver.
– Ook zou deze oplossing nog kunnen werken:
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2500967
Hopelijk helpt een van deze oplossingen!